środa, 10 października 2012

Mini Akademia Transferowania III dla pobudzenia Waszych pomysłów

Tak zatytułowałam posta, ale po obejrzeniu Waszych zgłoszeń na siłownię szkolną po prostu wątpię czy możecie być jeszcze bardziej kreatywne. Wszystkie prace są przepiękne (naprawdę z ręką na sercu) i zapowiada się ostra rywalizacja w głosowaniu. Same zobaczycie 15 października jak trudno będzie Wam wybrać tę jedną. Zastanawia nas tylko, że prac jest tym razem mniej niż ostatnio. Jak sadzę nie z powodu braku pomysłów lub wiary we własne siły :).
Być może temat Wam nie odpowiada. Postaramy się by następnym razem temat siłowni był dla Was bardziej przyjazny. Jeśli jednak macie chęć zmierzyć się z tym wyzwaniem, to .... ZAPRASZAMY!
Są jeszcze miejsca :)

Temat bliski memu sercu, który chciałabym jeszcze poruszyć to nowa edycja konkursu na Kreatywną Kobietę Miesiąca. Został już ogłoszony i czekamy na Wasze zgłoszenia.Osoby, które brały udział w poprzedniej edycji niech nie wahają się zgłosić znowu.


 Dobrze bo się rozgadałam, a Wy przecież czekacie na kolejny odcinek naszej




 Odcinek III tym razem będzie to transfer na materiał za pomocą papieru transferowego.




A przygotowała go niezwykle zdolna Współtwórczyni naszego bloga Ulotne Chwile klik. Oddaję jej głos:

Wydruki z drukarki atramentowej na papierze transferowym


Przygotowujemy sobie papier do wydruków. Są dwa rodzaje, na jasny materiał i na ciemny. Ja długo się zastanawiałam przed zakupem takiego papieru. Dopiero Anetka z Drewnianej Szpulki podpowiedziała mi, że można taki papier dostać w Media Markt.:) I co najważniejsze w korzystnej cenie. Za komplet 5 sztuk zapłaciłam około 16-19zł, więc nie tak spory wydatek.
Ja swój kupiłam w Poznaniu, ale wiem, że nie we wszystkich mają ten sam asortyment.
Najlepiej szukać w dużych miastach, albo w internecie,ale wówczas nie wiem jakie są ceny...

Do tego :drukarka atramentowa, nożyczki, żelazko i materiał, na który chcemy przenieść wydruk.

Przed wydrukowaniem musimy pamiętać aby zrobić lustrzane odbicie naszej grafiki, bądź obrazka.

Poniżej grafiki, które dzisiaj użyję. Znalazłam je w internecie.




 Następnie drukujemy na drukarce atramentowej.


Musimy zwrócić uwagę, aby tak włożyć papier do drukarki, aby nasz motyw wydrukował się za białej stronie. Tutaj pokazałam to na zdjęciu.
 Moja drukarka obraca sobie w środku papier, dlatego też włożyłam go w ten sposób kratką do góry.
Zapewne każda z WAS zna swoją drukarkę i wie jak drukuje.
Następnie wycinamy grafikę bądź obrazek i przykładamy zadrukowaną stroną do materiału. Strona zadrukiem w tym przypadku różowa kratka ma być na wierzchu. Nasza grafika na spodzie.

 


 


 Później prasujemy grafikę żelazkiem, pamiętając o tym aby dokładnie docisnąć wszystkie krawędzie.




Moje przeprasowane grafiki wyglądają tak:





Na koniec pokaże Wam jeszcze moje woreczki ;)
Mały z wkładem zapachowym a duży na klamerki:)




Mam nadzieję, że kursik Wam się przyda:) Pamiętajcie przed zakupem papieru o tym, że inny jest do jasnych tkanin , a inny do ciemniejszych.

Miłej, owocnej pracy;))


Bardzo dziękujemy Ci za podzielenie sie z nami własnymi doświadczeniami w tej materii.
A teraz hmmm chyba mam już pomysł. A Wy? Jak zastosujecie kursik Ulotnych chwil? Czekamy na efekty. Gdyby ktoś z Was chciał się podzielić z nami swoimi doświadczeniami i zamieścić u nas swój tutorial zapraszamy. Śmiało piszcie do nas. I ...



23 komentarze:

  1. wybór papieru jest bardzo ważny!!!! kiedyś kupiłam w papierniczym...i porażka:((..dopiero w na A...udało mi się dobry dostać:))) Świetny kursik-pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Czyli to jest łatwiejsze niż myślałam! :) Dzięki za kurs!

    OdpowiedzUsuń
  3. Cieszę się,że spodobał się:)
    PS Zdjęcia już dosłałam na @:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie wiem, czy w instrukcji transferownia była informacja o tym, że jeśli chcemy otrzymać MATOWY nadruk na tkaninie, to po przeprasowaniu motywu trzeba zdjąć papier, póki jest gorący, położyć na naprasowanym motywie kartkę zwykłego papieru do drukarki, znów przeprasować i zdjąć gorący. Mój papier z A. miał taką informację i to działa, motywy wyglądają jak nadrukowane na tkaninie i nie błyszczą się :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj:)
      W tym papierze nie było takiej informacji, być może miałaś papier innej firmy:)ale dobrze, że o tym piszesz to cenna wskazówka:)
      Przynajmniej wiemy, że są i takie papiery:)
      Pozdrawiam

      Usuń
  5. Super pomysł, Dziekuję za nowe możliwości. pozdr

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne, tylko nie mam aktualnie drukarki :( jak tylko zakupię muszę wypróbować

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękny kursik , szukałam kiedys tego papieru , nie wiem gdzie go dostajesz bo ten mój był bardzo drogi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak pisałam wyżej w Media M:) nie był drogi około 19zł.
      Można też znaleźć w internecie, min na A...tak jak pisały dziewczyny. Ceny są rzeczywiście bardzo różne:)
      Pozdrawiam ciepło dziewczyny

      Usuń
  8. bardzo fajny kursik Moniu,chyba wreszcie spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świtny kursik. Niby sposób znałam, a jednak nigdy nie próbowałam z uwagi na papier. Myślałam, że jest nieosiągalny! ;-) Dzięki za sciągę!

    OdpowiedzUsuń
  10. Doskonały pomysł z tym kursikiem.Wypróbowałam już wcześniej ale zraziłam się bo prasujac po praniu na lewej stronie nadruk odbijał się na drugiej stronie woreczka.Prasowanie przez papier nie utrwaliło .Stosowałam tylko do rzeczy ozdobnych np,serduszka-zawieszki.

    OdpowiedzUsuń
  11. Przesliczne "twory" i swietny kursik

    OdpowiedzUsuń
  12. Swietny kurs, dziekuje slicznie! Pytanie tylko czy mozna zastosowac te technike przy wydrukach z drukarki laserowej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego co jest napisane w instrukcji papier ten przeznaczony był do drukarki atramentowej,ale całkiem możliwe, że są też papiery do drukarek laserowych:)
      Pozdrawiam

      Usuń
  13. Dzięki za kursik, tego szukałam :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Papiery do transferów można kupić po prostu w sklepach papierniczych. Ja tak kupuje ok. 20 zł za 10szt.
    http://obcapodslaskimniebem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Witam, czy możesz mi napisać, czy do materiału lnianego ( surowy len ) mam kupic papier do nadrukow ciemnych czy jasnych. Media niestety nie mam w pobliżu, wiec kupilam na allegro ( uprzednio pytalam sprzedajacego czy mam wybrac do jasnych czy do ciemnych - kazal do ciemnych ) no i po nadrukowaniu tlo nie jest transparente tak jak u ciebie tylko biale - efekt zniszyczlam poszewki:( I teraz juz sama nie wiem jaki mam w koncu kupic, zeby wyszlo tak jak byc mialo. Moze jakas dokladna nazwa tego papieru - firma itp? Z gory dziekuje za odpowiedz , pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam przekażemy twoje pytanie do autorki tutorialu, jak tylko otrzymamy odpowiedź umieścimy ją tu:) pozdrawiam

      Usuń
    2. I odpowiedź od Moniki:
      "Jeżeli tło jest ciemne to spróbuj papieru do ciemnego ;)
      Ja kupowałam ostatnio te kartki nawet w papierniczym,a wcześniej z MediaMarkt.
      Nazwy nie pamiętam niestety;(
      Ale wiem, że na okładce był kameleon."

      Usuń

Dziękujemy ci za odwiedziny w naszym Zakątku i zostawienie po sobie śladu:)