piątek, 10 maja 2013

DIY by Magda czyli Miłe klamerki na lodówkę:)

Witajcie.


Okropna cisza panuje na łączach... aż dźwięczy w uszach. Mamy nadzieję jednak,że przygotowany dla nas przez Magdę z Krainy Szczęśliwości, naszą kwietniową kreatywną kobietę miesiąca, tutorial, skłoni Was do aktywności:) Rzecz jest cudnej urody, tania, łatwa do przygotowania i ciesząca oko. Serdecznie zapraszamy na tutorial.




Tak jak obiecałam przygotowałam dla Was szybki kursik na coś miłego i funkcjonalnego zarazem :)
To urocze klamerki na lodówkę lub tablicę magnetyczną.

Czego będziemy potrzebować ?
Kilka drewnianych klamerek
Jasna farba akrylowa
Pędzelek
Klej do dekupażu
Klej magic (lub kropelka)
Lakier (wodny, poli – jaki macie)
Kolorowe serwetki (wystarcza ścinki) Drobnoziarnisty papier ścierny lub papierowy pilniczek do paznokci
Folia / taśma magnetyczna



 1.    Zaczynamy od rozłożenia naszych klamerek na części pierwsze ;)
 
2.    Następnie gruntujemy je jasną farbą (ja zagruntowałam połowę – chciałam, żeby druga część „żabki” pozostała drewniana)

3.    Gdy farba dobrze wyschnie wybieramy serwetki, szykujemy klej do dekupażu i pędzelek.

4.    Z serwetek wycinamy interesujące nas motywy

5.    Każdy kawałek serwetki należy starannie oddzielić od pozostałych dwóch warstw (naklejamy tylko jedną, kolorową warstwę)

6.    Oklejone klamerki pozostawiamy do wyschnięcia

7.    Przy użyciu papieru ściernego lub pilniczka usuwamy nadmiar serwetki (wystarczy przetrzeć ranty i serwetka sama odpadnie) i lakierujemy bezbarwnym lakierem (w celu zabezpieczenia)

8.    W czasie gdy klej na serwetkach dosychał z folii magnetycznej wycięłam odpowiednich rozmiarów paski (folię, a dokładnie jej kawałek zdobyłam w agencji reklamowej za grosze, ale można również wykorzystać magnesy z jogurtów czy taśmy dostępne na Allegro).
Przykleiłam na tył klamerek i po wyschnięciu wszystkich elementów złożyłam „żabki”.

Oto efekt końcowy na mojej lodówce :)

Żabki te oprócz funkcji dekoracyjnej są również bardzo praktyczne.
Z powodzeniem „zapamiętają” nasze zakupy, ulubiony przepis czy termin wizyty u fryzjera :)

 
Ale najfajniej znaleźć dzięki nim jakąś miłą wiadomość od serca…..



PS Jeśli macie w domu tylko żabki i dużo chęci, za to brak tych wszystkich „specyfików”, wykorzystajcie do ich ozdobienia kolorowe lakiery do paznokci, gazety, tasiemki czy cekiny :)

TY też możesz zostać naszą Kreatywną Kobietą Miesiąca  Wystarczy zgłosić swoją kandydaturę pod TYM postem. Przyjmowanie zgłoszeń trwa do 12 maja. Serdecznie zapraszamy.

Czekamy również na Wasze pracę na Siłownie Twórczą - "Damą być, ach damą być..". Prace konkursowe możecie przysyłać do 14 maja.


Pozdrawiamy 
Zespół TH


13 komentarzy:

  1. fajne magnetyczne klamerki :) ja w zeszłym tygodniu robiłam własnie kalmerki ,ale z magnesem fajny pomysł :))))
    pozdrawiam
    Ag

    OdpowiedzUsuń
  2. Super :) zastanawia mnie gdzie można dostać folię magnetyczną i ile to kosztuje na oko?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak napisałam - ja swój wydębiłam w agencji reklamowej funkcjonującej nieopodal :)
      Ale z powodzeniem znajdziesz na All :)

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  3. rewelacja, nic tylko kupić drewniane klamerki i szaleć artystycznie

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam właśnie w domu takie klamerki do ozdabiania :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fantastyczne!!!
    będę działać w tym kierunku :)
    jak znajdę wolną chwilę .
    Dziękuję za kurs i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. sliczne proste urocze! zrobie sobie takie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Załuję jedynie, że moja lodówka jest obudowana...

    OdpowiedzUsuń
  8. Rengarenkler ve çok güzeller. Very cute!

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy ci za odwiedziny w naszym Zakątku i zostawienie po sobie śladu:)